fredag 1. februar 2013

CAS med Memory Box (og litt selektiv embossing)

Jeg hadde nylig besøk av Aina, vi hadde en koselig dag med masse skravling og fargelegging med copic. Som takk for minikurs i fargelegging med copic fikk jeg en herlig overraskelsesgave fra Aina som også driver ScrapSmart.

Det var blant annet en dies fra Memory Box, Chesapeake circle. Diesen er veldig dekorativ med snirklene på siden, og den passet perfekt til et CAS-kort med den som hovedfokus.

Jeg har brukt hvit bazzill som kortbase, Ranger speciality stamping paper som frontpanel, og bazzill til diecut`en og farget panel bak.


Jeg fant fram embossingfoldere, og styrte med selektiv embossing denne gangen. Ideen til dette fant jeg hos Kristina, hun lagde noe som het diffuser, men det fungerte ikke i min Grand Calibur. Etter litt eksperimentering fant jeg ut hvordan jeg kunne embosse alt utenom sirkelen i min maskin også. Jeg kan legge ut bilder og forklaring på det senere.


Jeg lagde like så godt to kort når jeg var i gang. Stemplene er fra Kort og Godt, embossingfolderen er fra Spellbinders.

Diesen er som nevnt fra Memory Box, og jeg må jo bare si at noen ganger plages jeg med at snirklete diecut kan være vanskelig å få ut av selve diesen, gjett om jeg ble overrasket når denne bare falt ut av seg selv. Hadde bare alle dieser vært like greie:)

2 kommentarer:

  1. Så enkle og flott kort. Diesene gjorde seg veldig godt her og tekstene fine.
    Klem fra Merethe

    SvarSlett
  2. Jeg elsker denne stilen. Så rent og enkelt!

    SvarSlett