onsdag 26. desember 2012

Ting går ikke alltid som planlagt...

Hele måneden har vært fylt med omgangssyke, forkjølelser, øyebetennelse, bihulebetennelse og ikke minst masse migrene! I tur og orden har hele familien her vært syk. I tillegg fikk jeg en julegave fra Windows..blå skjerm! Men nå har jeg fått formatert datamaskinen, og den virker fungere igjen. Så jeg har ikke fått lagt igjen hilsener der jeg skulle, og jeg har noen oppdrag som jeg ikke har gjort ferdig enda.

Så når det er sagt så vil jeg ønske dere alle en noe forsinket God Jul :))

Samtidig kan jeg legge ut de to siste kortene jeg lagde før jul. Jeg deltok som vikar i julestafetten på scrapping.no.


Jeg lagde et brunt julekort med stempel fra Tim Holtz. Motivet er stemplet med brunt blekk og clear embosset. Stanset ut med Floral Ovals, og den brune matten under er klipt ut på frihånd. Puncher fra MS, og  Poinsettia dies fra Magnolia. Papirene er fra Maja Design.


En tag gjemt bak motivet, stempel fra Kort og Godt. Sløyfen er seambinding som er svertet med vintage photo. Jeg svertet kantene men det vistes så dårlig, så jeg sprayet litt vann over, da blødde fargen litt utover slik at den ble markert.


Det siste kortet mitt var utrolig gøy å lage! Her har jeg brukt distress stains, distress ink, crackle paint, paint dabbere, stickles, embossing..det var et salig gris og rot på pulten min.

Jeg ble i grunn godt fornøyd med bakgrunnen til dette kortet. Jeg farget først arket med distress stain, så svertet jeg kantene med distress ink. Stemplet snøkrystaller i hvitt (som ikke ble hvitt nok så jeg gikk over med en opaque white penn). Så embosset jeg et acetat ark, som jeg festet over med splittbinders.

Det er nå ca ett år siden jeg opprettet bloggen min, og jeg vil takke dere for alle besøk og fine kommentarer dere har lagt igjen her i løpet av 2012. Tusen takk og en stor klem til dere alle:)


5 kommentarer:

  1. Føler med deg hva sykdom angår. Her hos oss hadde vi sykdom de siste 14. dagene før jul. Men jul ble det likevel.

    Og fortsatt God Jul til deg og dine :o)

    SvarSlett
  2. Du vet jo allerede at jeg syns disse kortene dine er utrolig lekre! Vi kunne ikke fått en bedre vikar i stafetten! :)
    Håper på et mye bedre 2013 for deg og dine! Ha en fortsatt deilig juletid og en fantastisk nyttårsfeiring!
    Stor klem! :)

    SvarSlett
  3. Gorgeus!

    Wish you a happy new year!

    HUGS SUSY

    SvarSlett
  4. Det var da litt av ei førjulstid, håper ting ble litt bedre i jula da:)
    Herlige kort uansett Tove, gleder meg til å følge deg videre i 2013!
    Godt nytt år!
    Klem fra Kjersti:)

    SvarSlett
  5. Disse kortene er så herlige begge to! Akkurat svertingen rundt reinsdyret på det brune kortet er i utgangspunktet mer Renate sin stil enn din, men det er jo ikke noe mindre fint av den grunn!! Og resten av kortet lyser jo deg lang vei, selv uten fargelagt motiv. Fantastisk fint.

    Snømannkortet er heller ikke typisk deg, men herlig likevel. Det er visse kjennetegn som sniker seg inn uansett, og kortet er utrolig kult!! Digger effekten du har fått av de embossede snøflakene på distressbakgrunnen, og den tørrembossede acetaten oppå, fantastisk!!

    Håper du i det minste ringer inn det nye året uten migrene, og jeg gleder meg til alle dine rosa kruseduller også neste år!!

    SvarSlett